Výpravy

Opět Porfyroidova štola

27.04.2013 19:08
Je jarní sobota, venku je hezky a oba máme volno. Vyrazíme do přírody. Rád bych se podíval znovu do Porfyroidové štoly. Neváháme. Bereme si batůžky s pitím, foťákem, baterkama a do igelitek si ukládáme broďáky. Možná se budou hodit. Po chvíli jízdy jsme na silnici k Heřmanovicím a odbočujeme k...

Maria Trost a Fany

21.04.2013 19:07
Je dubnová neděle, venku je sluníčkový jarní den. Den jako stvořený vyrazit ven do přírody a jak jinak, než se projít krajinou a podívat se po nějakém tom starém důlním díle. Po snídani a nezbytné hygieně beru baťůžek, vodu a foťák a ž si to štráduju k autu. Po čtvrthodince jízdy přes Ondřejovice,...

Kropenka

20.04.2013 19:05
Je sobota, jarní den. Táhne mě to ven. Tak odpoledne s parťačkou vyrážíme směr Ondřejovice, dohledat Kropenku. Minule jsme ji nenašli a navíc mě prohnali býci. Fuj, to byl sprint! Jarní sluníčko dělá co může a na přírodě je to už znát. Po chvíli projíždíme Ondřejovicemi a polní cestou k lomu. Tady...

Jánský Vrch

17.04.2013 18:45
Je polovina dubna a venku je krásně. Obloha bez mráčku, sluníčko svítí na plný výkon. Včera jsem studoval mapy a tady nedaleko je kopec nazvaný Jánský Vrch,lokalita, kde se v minulosti těžila železná ruda. Mám popráci a tak se vydávám k této lokalitě. auto parkuji kousek pod lesem u vodárny. Dále...

Hledání dobývky Výrův kámen 1 a 2

12.01.2013 21:19
Včera jsme ukončili pracovní týden volbou prezidenta a plánovali si co o víkendu. Rádi bychom šli ven, jenže je všude sníh a pofukuje. Dnes po ránu svítilo sluníčko a tak ze dvou možností, zahrada nebo díry, zvítězila ta druhá. Jsem si vědom toho, že nad Maria Hilfe bude sněhu víc, ale jedeme. Když...

Měděná 3 - Jáma Heinrich a Osikový vrch - Pod skálou

05.01.2013 16:58
Tak a máme tu první volnou sobotu po svátcích. Počasí sice nic moc, ještě dopoledne pršelo a nyní už jen fouká a je jen pět stupňů nad nulou, ale žádný sníh. Touha vyjít ven, na vzduch, do přírody a hlavně vyzkoušet novou navigaci je silnější, než teplo a pohodlí domova. Dlouho jsme neváhali a už...

Studený Zeif - štolka a okolí

25.12.2012 21:25
Tak je dnes první sváteční den, počasí docela obstojné. Po sněhu ani zmínka, polojasno, teplota plus deset stupńů. Už včera jsem avízoval, že pokud bude dnes obstojně, vyrazím někam ven. Po dnešním obědě jsme s parťačkou sedli do auta vyzbrojeni jen foťákem a novou kamerou směrem k Písečné. Před...

Hledání Kropenky v Ondřejovicích

12.12.2012 19:48
Je týden po Mikuláši a venku ani známka po sněhu. Táhne mě to ven vyvětrat si hlavu. Parťačka se na mně podívala a hned poznala, že bych rád ven. Podívala se na mně a připomněla mi jen, že jsou tři pryč a v pět bude už tma jako v pytli. Má pravdu, ale stačilo by třeba jen zajet do Ondřejovic a...

Porfyroidova štola zdolána!

11.11.2012 21:02
Je neděle a obloha nasvědčuje tomu, že bude hezký den. V pátek jsem dostal balík s rybářskýma botama do velké vody. Musím je dnes vyzkoušet. Parťačka má dnes volný den, a tak je to jasné. Po snídani vyrážíme s foťákem a botami do velké vody k Porfyroidové štole.  Diskutujeme, a tak nám...

Malá jeskyně a III.dědičná...

07.11.2012 20:12
    Dnes dopoledne pršelo a bylo chladno. Jsou tři odpoledne a už neprší, zůstalo jen to chladno, ale to nevadí. Rychle převlíknout , auto a už uháníme s parťačkou směr Ondřejovice - Horní Údolí. Zastavuji na točně autobusu. Parťačka mě ponouká ať to ještě kousek potáhnu. Stalo...